Algemene voorwaarden
1. Algemeen
Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen MOOI beauty en een klant waarop MOOI beauty deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
2. Inspanningen MOOI beauty
MOOI beauty zal de behandelingen naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren en op grond van de op dat moment bekende stand der wetenschap. MOOI beauty zal zoveel als redelijkerwijs mogelijk is de klant inlichten over financiële consequenties van de wijziging of aanvulling van de behandeling.
3. Afspraken
De klant moet verhindering van een afspraak zo spoedig mogelijk, doch 24 uur voorafgaande aan de afspraak aan MOOI beauty melden. Indien de klant deze verplichting niet tijdig nakomt, mag MOOI beauty 50% van het honorarium voor de afgesproken behandeling aan de klant berekenen. Indien de klant deze verplichting helemaal niet nakomt (no-show), mag MOOI beauty 100% van het honorarium van de afgesproken behandeling aan de klant berekenen.
Indien de klant meer dan vijf minuten later dan de afgesproken tijd in de salon komt, mag MOOI beauty de verloren tijd inkorten op de behandeling en toch het gehele afgesproken honorarium berekenen.
Bij meer dan vijftien minuten later dan de afgesproken tijd in de salon aan komen kan MOOI beauty de afspraak annuleren en het gehele honorarium berekenen.
MOOI beauty moet de verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak aan de klant melden.
4. Betaling
MOOI beauty vermeldt alle prijzen van behandelingen en producten zichtbaar in de salon. De gemelde prijzen zijn inclusief BTW.
Aanbiedingen in advertenties zijn geldig in de aangegeven looptijd en/of zolang de voorraad strekt.
De klant dient direct na afloop van de behandeling de betaling van de behandeling en eventueel producten te voldoen.
5. Persoonsgegevens & privacy
De klant voorziet MOOI beauty vóór de eerste behandeling van alle gegevens, waarvan MOOI beauty aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de klant redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandelingen. MOOI beauty neemt de persoonlijke gegevens van de klant op in een geautomatiseerd systeem en op een klantkaart. MOOI beauty behandelt de vertrouwelijke gegevens van de cliënt volgens de richtlijnen in de Wet Bescherming Persoonsgegevens. MOOI beauty zal gegevens van de klant niet verkopen of verhuren aan derden zonder schriftelijke toestemming vooraf van de klant.
6. Geheimhouding
MOOI beauty is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de klant heeft medegedeeld tijdens de behandeling. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de klant is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.
De geheimhouding vervalt indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak, MOOI beauty verplicht is de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.
7. Aansprakelijkheid
MOOI beauty is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard dan ook, ontstaan doordat MOOI beauty is uitgegaan van door de klant verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie over relevante lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, allergische reacties, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding.
MOOI beauty is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de klant heeft meegenomen naar de salon.
8. Garantie
MOOI beauty geeft de klant 7 dagen garantie op de behandeling. De garantie vervalt indien:
De klant andere producten dan de door MOOI beauty geadviseerde producten heeft gebruikt.
De klant de adviezen voor de thuisverzorging niet heeft opgevolgd.
De klant het advies om medische hulp te zoeken niet binnen vijf werkdagen heeft opgevolgd.
De klant de producten niet volgens de gebruiksaanwijzing heeft gebruikt.
In geval van een allergische reactie zal MOOI beauty geen geld retour geven.
9. Beschadiging en diefstal
MOOI beauty heeft het recht van de klant een schadevergoeding te eisen indien de klant meubilair, apparatuur of producten beschadigt. MOOI beauty meldt diefstal altijd bij de politie.
10. Klachten
Indien de klant een klacht heeft over de behandeling of een product, moet deze zo spoedig mogelijk, doch binnen vijf werkdagen na ontdekking schriftelijk gemeld worden aan de eigenaar van MOOI beauty. MOOI beauty moet de klager binnen vijf werkdagen adequaat antwoord geven.
Indien een klacht gegrond is, zal MOOI beauty de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen, tenzij dit inmiddels voor de klant aantoonbaar zinloos is geworden en de klant dit schriftelijk kenbaar maakt.
Indien MOOI beauty en klager niet tot overeenstemming kunnen komen, kan de klager het geschil voorleggen aan de wetgever of mediator.
11. Behoorlijk gedrag
De klant behoort zich in de salon behoorlijk te gedragen volgens algemeen aanvaarde normen. Indien de klant na herhaaldelijke waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft MOOI beauty het recht de klant de toegang tot de salon te weigeren zonder opgaaf van redenen.
12. Recht
Op elke overeenkomst tussen MOOI beauty en de klant is het Nederlands recht van toepassing. In geval van uitleg van de inhoud en strekking van deze algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan bepalend. Van toepassing is steeds de laatst gedeponeerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst.